onsdag 23 maj 2012

Heaven in a glass

Den kanske inte ser mycket ut för världen men ojojoj... om man bara fick välja en sak att äta resten av livet skulle denna nog hamna högt upp på listan.

Till ett glas:
en liten god kopp espressokaffe (eko)
1-2 msk kakao nibs
(några mandlar)
1/2 fryst banan
1,5-2 dl sojamjölk
lite äkta vaniljpulver
isbitar

I min magic bullet kan jag mala kaffebönor, kakao nibs, mandlar och allt möjligt. Himla smidigt. Om man inte kan mala själv så använd kakaopulver.










Gör kaffet, låt svalna om du orkar vänta. Annars, lägg i en isbit eller två. Om du har möjlighet att mala hårda saker i din mixer, har en kaffekvarn/mandelkvarn eller liknande mal kakao nibs och mandlar så fint det går. Mixa sen ihop allt och du har en gudomlig smoothie! Åh!

5 kommentarer:

Kristine sa...

Det der må være en fantastisk start på dagen.
Skal prøves :)

Daniel sa...

Gott! Måste det vara en fryst banan?

Mat för en dam sa...

bananen behöver inte vara fryst. Om man har färsk banan kan man ta nån extra isbit i bara så att den blir riktigt kall! :)

Ida sa...

Jag prövade denna dryck till frukost i morse och jag tror att det var det godaste jag någonsin druckit. Tack för receptet! Jag använde raw kakao och hoppade mandlarna.

Mat för en dam sa...

Ida, vad roligt att du gillade den! :) Det blir många såna här i sommar.