fredag 25 januari 2013

Färgrik lunch och Ingmar Bergman

Igår kväll hade jag premiär av Improviserad Bergman - en helt improviserad föreställning i Ingmar Bergmans anda. Premiären gick jättebra. Det var fullsatt och allt gick fantastiskt. Så roligt! Jag hade möjligheten att vara ledig hela dagen, vilket var jätteskönt. Inte alltid det är så. Jag passade på att gå en riktigt skön vinterpromenad och åt denna superlunch. Sen hade jag tid att göra matlåda att ta med till teatern: bananplättar med kokosgrädde, mango och kiwi. Så himla gott. Idag är jag också ledig och spelar ikväll, så det blir nog lite samma upplägg.

Premiärer är alltid lite speciella. Och lite särskilt denna gång. Vi började vår Bergmanresa på Fårö i somras redan och har fördjupat oss i Bergmans värld ända sen dess. För att vara improviserad teater så är det en ganska lång "repetitionsperiod", men mycket behövlig för Bergman har gjort så otroligt mycket och så mycket olika filmer och teateruppsättningar. Nu kunde vi verkligen fånga Bergman-andan och ändå bibehålla improvisationsteaterns lekfulla öppenhet.

Ja, lunchen! Quinoa kokad med lite gurkmeja och kanel med broccoli. Ugnsbakad vit visk, hoki tror jag, med jordnötssås (lite jordnötssmör och kokosgrädde), råkostsallad på morot och två sorters kål, gurka.

Om man är nyfiken mer på vad jag gör när jag inte matbloggar så kolla in här :)

Inga kommentarer: