onsdag 2 oktober 2013

Bulle i ugnen

Jag bunkrar mat och godsaker i frysen inför min lilla bebis ankomst. Vi har fyllt frysen med svamp- och spenatlasagne, vegetarisk färslasagne, canneloni, mandelfrikadeller, vegetariska "fiskbiffar", thai-gryta, korvstroganoff på sojakorv, dessa havrekakor och de här jordnötsgodisarna... Kommer förmodligen ligga lite lågt på bloggfronten framöver, men sen kommer jag tillbaka. Jag är heltaggad på att experimentera med bebismat så jag kan tänka mig att det kommer bli en del sånt framåt vårkanten. Sen kommer det säkert finnas tid att lägga upp lite annat gott också!

Tills dess: håll till godo med alla recept som finns här på bloggen och så vill jag tipsa om en av mina favvo-bloggar Lilla Matderiven där receptet på dessa fantastiska bullar finns. Fyllningen är gjord på dadlar istället för socker. Helt gudomliga!

1 kommentar:

Pia sa...

Klokt att bunkra, att laga mat är inte prio ett de första veckorna. Daniel vaknade alltid när jag skulle fixa mat, vi åt aldrig middag före 10 på kvällen och då med honom i famnen ammandes. Då fanns ju inte mikro heller.
Soppor är också bra att bunkra, går snabbt att värma och det kan man få i sig med en hand.....